Abrahamovo potomstvo (Gen 17, 1-16)

Ti, kdo se domnívají, že Bůh jedná na této straně kříže se svým dvojím lidem, totiž (1) s církví a dále ještě (2) s etnickými Židy, tedy tělesnými potomky Abrahama, Izáka a Jákoba (Izraele) tak pod tíhou prohlášení „Jste-li Kristovi, jste potomstvo Abrahamovo“ musí věřit, že „množství nebeských hvězd“ představuje nebeský Boží lid, tedy církev; a „množství zrnek písku“ představuje pozemský lid, tedy etnický Izrael. My ale věříme, že Bůh na této straně kříže má jenom jeden svůj lid v Kristu, svoji církev bez ohledu na tělesnou DNA.

Nikoli tělesný původ, ale Boží zaslíbení, Boží vyvolení, to je ta pravá kvalifikace pro Abrahamova potomka. Všimněme si té souběžnosti. Žid se musel do Izraele narodit bez sebemenšího přičinění, aby patřil k vyvolenému tělesnému Božímu lidu. Pravý Abrahamův potomek, se musí také a bez přičinění narodit, ale znovu, duchovně, aby patřil k vyvolenému duchovnímu Božímu lidu, k církvi.

Text kázání

Vytrvalost svatých

Zachování svatých Bohem

Jestliže někdo Krista „opustí“, potom o Něm jen věděl, ale nikdy Mu nepatřil, nikdy Ho v pravém slova smyslu neznal. To je ten člověk, o kterém Kristus v soudný den prohlásí: Nikdy jsem vás neznal; jděte ode mne (Mt 7,22-23). Takový odpadlík Krista nikdy nepřijal jako svého Pána a Spasitele, protože jej nezasáhla znovuzrozující moc Ducha svatého.

Text kázání

Účinné vykoupení

Účinné, v rozsahu omezené vykoupení Kristem

Dokonal Ježíš naše vykoupení s plnou účinností, nebo Jeho smrt na Kříži musíme učinit účinnou naším rozhodnutím pro Krista? Nejsme to my, ale Bůh sám, kdo omezuje Kristovo vykoupení v rozsahu. Kdo ale věří, že Kristus zemřel za všechny bez výjimky, je to on, duchovně mrtvý člověk, kdo „omezuje“ Kristovo vykoupení v účinnosti. Boží dílo ale nemůže omezit nikdo! Bůh je neomezitelný!

Text kázání

Osnova kázání

Boží nepodmíněné, svrchované vyvolení I.

Jen vyvolení mohou přijít k Bohu

Od přirozeného člověka cesta k Bohu nevede. Cesta vede jen od Boha k člověku. Pouze Bůh může vyvolit člověka. Bůh se z nevýslovné lásky a milosti sklonil, aby si k sobě, pro svoji slávu, kvůli sobě, a pro sebe přitáhl svůj vyvolený lid, své hlasitě vyvolané, svoji ekklésii, tj. církev.

Text kázání

Osnova kázání